TCCoA Forums banner

1 - 17 of 17 Posts

·
Registered
Joined
·
642 Posts
Ive tried searching for the last hour bit cant find the picture.

There is a guy with a silver cougar with center dual exhausts. It doesnt look good imo. Biggest issue is because of the spare tire well, the pipes have to be so low the just go under the bumper, stead of through it like the vettes. Second reason is because the way this guy did it. The pipes extended about 6 inches past the end of the bumper.
 

·
Super Moderator
1994 Cougar XR7 DOHC/5-Speed
Joined
·
17,856 Posts
There is someone with a green bird that ran four through the bumper, I imagine much cutting was involved. I don’t think there’s too much of a rear end on these cars, but rather not enough, really eye catching exhaust tips stand out like a sore thumb.
 

·
Registered
Joined
·
341 Posts
It's more the length that bothers me for that style exhaust. Vette gets away with it because of the short fat @ss.

In order to do it properly, the spare tire well needs to come out, for sure.
 

·
Registered
Joined
·
14 Posts
Interested in putting my exhaust tips corvette style through the bumper. Does anyone know how?
The hard part about it is the spare tire well in the trunk, I have a center outlet muffler and sized it up before I did my exhaust and I just think it hangs too low.

I went with these instead, it’s all stock exhaust except for flowmaster super 10 mufflers and the tips. I went with the super 10’s due to their size and being able to hide them and knew they wouldn’t be crazy loud with stock cats, manifolds etc. It sounds really good btw lol.
 

·
Super Moderator
Joined
·
12,914 Posts
The hard part about it is the spare tire well in the trunk, I have a center outlet muffler and sized it up before I did my exhaust and I just think it hangs too low.

I went with these instead, it’s all stock exhaust except for flowmaster super 10 mufflers and the tips. I went with the super 10’s due to their size and being able to hide them and knew they wouldn’t be crazy loud with stock cats, manifolds etc. It sounds really good btw lol.
Yeah, the Tbird exhaust is pretty low. it is what it is. I swear someone did the quad-exhaust through the bumper once but I haven't had time to look and see if I have a picture of that saved somewhere.
 
  • Like
Reactions: jtaylor9888

·
Super Moderator
Joined
·
12,914 Posts
Here's an SC I found on YT with dual tips in the middle.

They ruined that bumper IMHO.

 

·
Super Moderator
1994 Cougar XR7 DOHC/5-Speed
Joined
·
17,856 Posts
Center exhaust would work better on a 94/5 SC bumper that curves up in the center, and the cutout wouldn’t be so intrusive. I think center dual exhaust could look sweet on a LX IMO, really steer into the E24 vibe, just don’t be greedy with tip diameter

38953
 

·
Super Moderator
1994 Cougar XR7 DOHC/5-Speed
Joined
·
17,856 Posts
89-93 SC bumpers aren’t that rare, you’d probably have an easier time finding them than 89-92 LX bumpers at this point. 94/5s are very rare, fewest made for the fewest years, those so rare I grabbed two at the junkyards to sell locally, and relayed the information to the community if I found any others, which in total amounted to like 4 cars in 10+ years at numerous Chicago area junkyards I frequented at an unhealthy rate 🤣

Never bothered with 89-93s, they were common to find at junkyards up to 5 or 6 years ago. They’re usually sagging in the middle when the molded in tabs break anyway and the plastic tends to form a memory of the deformed shape even if you fix it with metal fasteners on the back. I think the exhaust cutout on that bumper is pretty visually unappealing, but he probably mitigated that problem at least
 

·
Registered
Joined
·
341 Posts
IMO, to do this right, you cut the middle out 8 more inches and take the outside ends of a donor bumper to finish the hole on either side of the tips. I think too much work, but if you're willing to cut the STW out, maybe could be done in a decent way.

I still like the turn down and out of the SC. That's how I had the exhaust on my Cougar just out of highschool. I'll likely do the same when finished
 

·
Super Moderator
Joined
·
12,914 Posts
Looking through my Tbird photo library last night, unfortunately I can't find/don't have the picture of the quad exhaust that I was thinking of.
 
  • Like
Reactions: jtaylor9888
1 - 17 of 17 Posts
Top