TCCoA Forums banner

1994/1995 Thunderbird 4.6 LX naar 2002/2003 Explorer 4.6 PI Complete Motor/Motor Swap

10K views 27 replies 9 participants last post by  T6Rocket  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb een paar vragen over het omwisselen van de motor van de Ford Explorer/Mercury Mountaineer uit 2002/2003. Laat het me weten als je onjuiste informatie in deze post ziet, dan zal ik deze post dienovereenkomstig bijwerken. Ik wil eerst alle informatie die ik heb gevonden verzamelen en daarna zal ik vervolgvragen stellen.

Na mijn onderzoek ontdekte ik dat de modeljaren 2002 en 2003 van de Ford Explorer de gemakkelijkste 4.6 2v PI Explorer-motoren zijn om in een Thunderbird uit 1994/1995 te wisselen, omdat ze geen elektronische gasklep gebruiken, terwijl de modeljaren 2004/2005 van de Explorer dit wel doen, wat ze minder wenselijk maakt bij het wisselen in een Thunderbird. Het belangrijkste voordeel van het gebruik van de Explorer-motor ten opzichte van het wisselen van een 1999-2004 Mustang GT-motor is dat de Explorer-motorblokken van aluminium zijn gemaakt, terwijl de Mustang GT-motorblokken van staal zijn gemaakt. Gemiddeld klinkt het alsof de Explorer-motor ongeveer 80 lbs. lichter is dan de Mustang-motor, wat de handling en acceleratie verbetert door gewichtsvermindering van de voorkant. Qua prestaties lijken de Explorer- en Mustang GT PI-motoren identiek te zijn. Ik las in andere berichten dat de reden dat de Mustang GT af fabriek een hoger vermogen kreeg, was omdat hij een agressievere afstelling had en een echt dubbel uitlaatsysteem dat minder restrictief was in vergelijking met de Explorer.

Om de wissel naar een 2002/2003 Explorer PI-motor te voltooien, zijn er een paar aanpassingen nodig om alles correct aan te sluiten op een 1994/1995 Thunderbird.

Dit is een lijst met de onderdelen die nodig zijn van een 1996/1997 Thunderbird:
  • Brandstofrail met een brandstofdruksensor (FPR)
  • Brandstofleidingen
  • Gaskabel
  • Gaskabelbeugel
  • Dynamobeugel

De rest van de onderdelen kan opnieuw worden gebruikt of vervangen van de 1994/1995 Thunderbird 4.6 2v SOHC Non-PI-motor:
  • Voorste distributiedekselpakking F1AZ-6020-A
  • Voorste distributiedekselpakking F1AZ-6020-B
  • Voorste distributiedekselpakking F1AZ-6020-C
  • Voorste krukasafdichting voor in de voorklep F5AZ-6700-A
  • Carterpakking F4AZ-6710-A
  • Olie filter adapter pakking F6AZ-6840-BA
  • Koppelomvormer moeren Verpakking van 4 378941-S441 of MM-169-H
  • Kleppendekselpakkingen F1AZ6584A, F1AZ6584B, F6AZ6584AA, F6AZ6584BA
  • Uitlaatspruitstukpakking YC2Z9448CA
  • Thermostaatbehuizing O-Ring F1VY8255A
  • Brandstofinjector O-ringen 19238128
  • Olie opnamebuis O-Ring
  • Zuurstofsensoren
  • Distributiedeksel
  • Kleppendeksels
  • Harmonische balancier
  • Carter
  • Olie opnamebuis
  • Oliepeilstok
  • Bobinepakketten
  • Bougies
  • Bougiekabels
  • Standaard 19lb brandstofinjectoren
  • A/C-compressor
  • Dynamo
  • Stuurbekrachtigingspomp
  • Olie filter adapter
  • Uitlaatspruitstukken
  • Cruise control kabel
Alle pakkingen en O-ringen moeten worden vervangen door nieuwe, maar de rest van de onderdelen kan van de oude motor worden gebruikt.

Er zijn een paar onderdelen die verdere discussie vereisen om enkele van de moeilijkheden en nuances van deze motorwissel te identificeren.

Inlaatspruitstuk
Er lijken een paar verschillende discussies te zijn over de koelvloeistofpoort en de temperatuursensorlocatie voor het Explorer- en Mustang GT-inlaatspruitstuk. Het belangrijkste verschil tussen het PI-inlaatspruitstuk en het niet-PI-inlaatspruitstuk bij het aanpassen ervan aan een Thunderbird is dat de Thunderbird 2 temperatuursensoren heeft. Dit veroorzaakt een probleem omdat zowel het Mustang GT- als het Explorer-inlaatspruitstuk slechts één locatie hebben voor een temperatuursensor. Sommige mensen hebben geprobeerd een T-stuk te gebruiken om beide sensoren te gebruiken, maar deze methode geeft een verkeerde meting aan de temperatuurmeter op het dashboard. De oplossing voor dit probleem is om een gat te boren aan de achterkant van het inlaatspruitstuk aan de bestuurderskant om de 2e EEC-temperatuursensor op de Thunderbird te kunnen gebruiken. Op sommige inlaatspruitstukken voor de Explorer en de Mustang GT zit een pijpnippel op de aluminium crossover die kan worden geboord en getapt om deze 2e temperatuursensor te passen, maar het is niet duidelijk welke modeljaren dit bijgewerkte ontwerp hadden.

Uitlaatspruitstuk
De bestaande uitlaatspruitstukken van de 1994/1995 Thunderbird werken met de 2002/2003 Explorer/Mountaineer-motor.

Carter
De 2002/2003 Explorer/Mountaineer en de 1999 – 2004 Mustang GT-carter passen niet bij de 1994/1995 Thunderbird K-Member. Omdat de carter interfereert, is het noodzakelijk om een 1994/1995 Thunderbird-carter te gebruiken.

Ook moet de olie opnamebuis overeenkomen met de stijl van de carter. Daarom moet je de bestaande 1994/1995 Thunderbird olie opnamebuis gebruiken in combinatie met de carter. De MN12 k-member is zo ontworpen dat alleen de oliecarter en de opname van de Thunderbird werken. Het is de enige die de k-member vrijmaakt, en de MN12 opnamebuis is de enige die werkt met de MN12 carter.

Brandstofleidingen
De 1994/1995 Thunderbird brandstofleidingen komen samen met het inlaatspruitstuk waar de gasklep zich bevindt op de nieuwe 2002/2003 Explorer/Mountaineer-motor. Daarom komen ze niet goed overeen met de nieuwe brandstofrail. Je kunt ze terugbuigen of nieuwe brandstofleidingen kopen. De brandstofleidingen gaan van de brandstofrail naar de brandstoffilterlocatie onder de deur aan de passagierskant. Dit is ook een goed moment om het brandstoffilter te vervangen.

Motorsteunen
Het is een goed idee om de standaard motorsteunen te vervangen door massieve rubberen. Er zijn 2 versies die werken met de 2002/2003 Explorer/Mountaineer. De 5.0 motorsteunen of de 4.6 motorsteunen. De 4.6 Motorsteunen zorgen ervoor dat de motor iets hoger komt te zitten. De 5.0 Motorsteunen zorgen ervoor dat de nieuwe motor dichter bij de standaardhoogte van de originele motor komt te zitten. Het is niet nodig om de motorsteunen te vervangen om de nieuwe motor erin te zetten, tenzij ze ernstig versleten zijn. Afhankelijk van waar het 2002/2003 Explorer/Mountaineer-blok is vervaardigd, moeten de motorsteunen mogelijk worden geslepen om te passen. De standaard 4.6 2v die in de Thunderbirds in 1994/1995 zat, werden gemaakt in de Romeo Plant. Sommige van de 2002/2003 Explorer/Mountaineer 4.6 2v-motoren werden echter gemaakt in de Windsor Pant. De motoren die in de Windsor-fabriek werden geproduceerd, hebben extra webben die kunnen interfereren met de motorsteunen op de 1994/1995 Thunderbird. Als dit het geval is, moeten de motorsteunen worden aangepast.

Koppelomvormer
Terwijl de motor uit de auto is, is het een goed moment om de koppelomvormer te vervangen door een betere. De Lincoln Mark VIII of de 2003 Mercury Marauder koppelomvormer werken. De standaard Thunderbird koppelomvormer heeft een blokkeersnelheid van 2300 RPM, terwijl de standaard Lincoln Mark VIII en Mustang GT koppelomvormers een blokkeersnelheid hebben van 2700 RPM. De Mercury Marauder en Mustang Mach 1 koppelomvormers kunnen ook worden gebruikt en hebben de hoogste standaard blokkeersnelheid van 2800 RPM.

Mercury Marauder koppelomvormer P/N: F63HSHD

Flexplaat
De flexplaat op de 2002/2003 Explorer/Mountaineer is voor een ander boutpatroon koppelomvormer dan de koppelomvormer op de standaard 1994/1995 Thunderbird met een 4r70w transmissie.

EEC Tuning
Het is niet vereist om de PCM af te stellen om de motor te laten starten, maar het wordt aanbevolen. De auto moet kunnen rijden met een standaard afstelling. De rijeigenschappen en prestaties worden echter verbeterd door een aangepaste afstelling te krijgen.

Distributiedeksels
De 2002/2003 Explorer/Mountaineer voorkant distributiedeksel werkt niet omdat het de locatie van de stuurbekrachtigingspomp verandert.
De 1996/1997 Thunderbird werkt niet met de 2002/2003 Explorer/Mountaineer omdat een van de distributiedekselbouten niet overeenkomt.

Je hebt een 1994/1995 Thunderbird 4.6 V8 voorkant distributiedeksel nodig of een SOHC 4.6L v8 voorkant distributiedeksel gemaakt in 94/95 zolang het gietnummer linksboven begint met "F3AE"

Daarom is het noodzakelijk om een 1994/1995 Thunderbird voorkant distributiedeksel te gebruiken met de 2002/2003 Explorer/Mountaineer-motor. Dit distributiedeksel komt perfect overeen met de nieuwe motor en houdt de stuurbekrachtigingspomp op dezelfde locatie als de standaard 1994/1995 motor.

Gebruik een 2002/2003 Explorer multiriem met het 1994/1995 distributiedeksel.

Pakkingen

De volgende pakkingen moeten worden vervangen.

1) Distributiedekselpakkingen - Er zijn er 3 van en moeten worden vervangen, aangezien ze gemakkelijk kunnen scheuren bij het wisselen.

2) Carterpakking - Denk eraan om hem correct vast te draaien.

3) Distributiedeksel krukasafdichting - Dit is de rubberen afdichting die zich in het distributiedeksel bevindt en rond de krukas zit die uitsteekt aan de voorkant van het blok.

4) Olie filter adapter pakking - De oliefilter en de onderste radiatorslang staan in een andere hoek op de 02+ explorer-blokken, dus wissel je adapter over.

5) Kleppendekselpakkingen

6) Inlaatspruitstukpakkingen

7) Koppelomvormer borgmoeren
- Gemaakt van een zacht metaal en moet worden vervangen bij het uitvoeren van een motorwissel.

Motor kabelboom elektrische bedrading
Het is noodzakelijk om de kabelboom te hebben voor de nieuwe motor die je in de auto gaat plaatsen. Sommige van de connectortypes kunnen verschillend zijn, waardoor je de bestaande connectoren op de 1994/1995 kabelboom moet verwisselen met de nieuwe. Alle draden worden overgezet, maar de draadkleuren kunnen per jaar verschillen. Gebruik bedradingsschema's om ervoor te zorgen dat alle draden op de juiste locatie zijn aangesloten. Sommige van de pigtail-connectoren op de 1994/1995 kabelboom moeten mogelijk ook worden verlengd.

De 1996/1997 Thunderbird kabelboom gebruikt veel van dezelfde connectoren en draadlengtes als de 2002/2003 Explorer/Mountaineer. De 1996-1998 Thunderbird kabelboom kan echter niet worden verwisseld in de 1994/1995 Thunderbird kabelboom omdat de hoofdaansluitconnectoren verschillend zijn. Voor deze wissel zou de PCM moeten worden gewijzigd in een 1996/1997 Thunderbird PCM.

Als je de thunderbird-sensoren gebruikt, is de enige Explorer/Mountaineer-connector die je nodig hebt de IAC. De rest van de thunderbird-sensoren kan hetzelfde blijven en nog steeds werken met de Explorer/Mountaineer-motor. Sommige van de draden moeten echter mogelijk worden verlengd als de connector de sensor niet bereikt.

IAC (Idle Air Control) Klep
Gebruik de 1999-2002 IAC-klep van de Explorer/Mountaineer-motor en de bijbehorende connector van de Explorer/Mountaineer-kabelboom. Verlenging is niet nodig, verwissel gewoon de connectoren.

Thunderbird wit/blauw en rood
Explorer wit/blauw en paars/wit

TPS (gaskleppositiesensor)
1994/1995 Thunderbird gebruikt dezelfde draden en connector als de 2002/2003 Explorer/Mountaineer, maar de draden moeten in de meeste gevallen worden verlengd.

EGR (Exhaust Gas Recirculation) Flow Sensor
De 1994/1995 Thunderbird gebruikt dezelfde draadkleuren als de 2002/2003 Explorer/Mountaineer.
De connector voor de EGR Flow-sensor is echter specifiek voor de 2002/2003 Explorer/Mountaineer. Deze connector moet worden verwijderd van de Explorer/Mountaineer-kabelboom en worden aangesloten op de bestaande 1994/1995 Thunderbird-kabelboom. Verlenging is niet nodig, verwissel gewoon de connectoren.

EGR (Exhaust Gas Recirculation) VacuĂĽmregelaar
1994/1995 Thunderbird gebruikt dezelfde draden en connector als de 2002/2003 Explorer/Mountaineer, maar de draden moeten in de meeste gevallen worden verlengd.

EEC (Electronic Engine Control) Motortemperatuur
Thunderbird groen/rood en grijs/rood
Explorer groen/geel en bruin/rood

#2 ·
Ik heb een paar vragen waar ik niet zeker van ben.

1) Als ik de standaard 4r70w koppelomvormer gebruik, werkt de 94/95 Thunderbird flexplate dan op de 02/03 Explorer motor?

2) Als ik upgrade naar een 1996 Lincoln Mark VIII koppelomvormer, verandert dat dan welke flexplate ik moet gebruiken op de Explorer Motor?

#3 ·
Het heeft geen zin om een PI-motor te wisselen als je de standaard koppelomvormer hergebruikt, hij zal opzwellen bij de toerentallen waarop hij het extra vermogen levert, ga voor Mark VIII (of Marauder, of Mustang GT... ze zijn in principe allemaal hetzelfde) Ja, je hebt de bijpassende vliegwiel nodig, zorg er gewoon voor dat het 6-gaats is en het komt goed, maar dat is bij de meeste het geval.

Ik zou mezelf niet beperken tot 02-03 vanwege het gasklephuis, de juiste is overal te vinden. Je kunt veel gedoe met de brandstofleidingen besparen door een 6-97 Crown Vic Grand Marquis brandstofrail om te draaien, de brandstofrails komen precies overeen met de 94-95 leidingen

#4 ·
Het heeft geen zin om een PI-motor te wisselen als je de standaard koppelomvormer hergebruikt, hij zal opblazen bij de toerentallen waarop hij het extra vermogen levert, ga voor Mark VIII (of Marauder, of Mustang GT... ze zijn in principe allemaal hetzelfde) Ja, je hebt de bijpassende vliegwielplaat nodig, zorg er gewoon voor dat deze 6 bouten heeft en dan komt het goed, maar dat is bij de meeste het geval.

Ik zou mezelf niet beperken tot 02-03 vanwege het gasklephuis, de juiste is overal te vinden. Je kunt veel gedoe met de brandstofleidingen besparen door een brandstofrail van een 6-97 Crown Vic Grand Marquis om te draaien, de brandstofrails komen precies overeen met de 94-95 leidingen
Bedankt Matt! Goede info, ik waardeer de hulp.

#5 ·
Dus ik heb de PI-swap in mijn '97 en wat betreft de locatie van de koelvloeistofsensor, er is er een onder de inlaat op de kop die ik heb gebruikt als mijn 2e locatie voor de ECM-sensor. Ik heb de draad een paar centimeter verlengd om hem rond de thermostaathuis te laten komen en heb hem tussen de kop en de dynamo door laten lopen en het werkt prima op die manier. Ik heb de koelvloeistofsensorpoort aan de passagierskant gebruikt voor de meter. Ik zal een foto toevoegen van waar die 2e poort zich bevindt en je kunt de jouwe controleren om te zien of hij daar zit. Ik hield niet van het idee om de mijne te boren en te tappen, dus ik heb het op die manier gedaan. Het enige nadeel van het op deze manier doen, is dat als je die sensor om de een of andere reden moet vervangen, je de dynamo eraf zou moeten halen.

#6 ·
so i have the PI swap in my 97 and as far as the coolant sensor location there is one underneath the intake on the head that I used as my 2nd location for the ecm sensor i extended the wire a few inches to make it reach around the thermostat housing and ran it between the head and alt and it works fine that way I used the pass side coolant sensor port for the gauge i'll attach a photo of where that 2nd port is and you can check yours to see if its there. I didn't like the idea of drilling and tapping mine so i did it that way. the only down side to doing it this way is if you need to change that sensor for some reason you'd have to take the alt off View attachment 52168
Is dat geen droog gat? Ik weet niet zeker of de temperatuurmetingen zo nauwkeurig zullen zijn

#10 ·
Ik heb een vraag voor jullie. Ik wil de waterpomp van de Mountaineer-motor vervangen en ik vraag me af welke ik moet kopen. De waterpomp voor de Tbird-motor of die voor de Mountaineer. Is er een verschil tussen de twee, behalve de door een riem aangedreven ventilator op de Mountaineer? Zo niet, dan zou ik misschien die van de oude 94 Tbird-motor kunnen stelen.

#11 ·
Ik heb een vraag voor jullie. Ik wil de waterpomp van de Mountaineer-motor vervangen en ik vraag me af welke ik moet kopen. De waterpomp voor de Tbird-motor of die voor de Mountaineer. Is er een verschil tussen de twee, behalve de riem aangedreven ventilator op de Mountaineer? Zo niet, dan zou ik er misschien een kunnen stelen van de oude 94 Tbird-motor.
Koop die voor de Tbird, of vind de vervanging voor een 03-04 Cobra mustang.

#12 ·
Was er geen reden waarom je de voorkant van 94-5 nodig had? Ik kan het me niet herinneren.

#15 ·
Ik denk dat de 03-04 Cobra een korte snuit heeft, nietwaar? Ik zou er eigenlijk een nemen van een 05-10 3V, gesloten schoepenrad is wat belangrijk is, ze zijn allemaal hetzelfde behalve de snuitlengte en of ze schroefdraad hebben voor een ventilator

@Grog6 het aluminium blok heeft een van de gaten (terloops onder de waterpomp) op een andere positie dan de 96+ ijzeren blokken, 95 en eerdere ijzeren blokken hebben dit gat op dezelfde positie, vandaar de noodzaak voor de 94/5 cover. Hetzelfde geldt voor Teksid builds
Ik heb het Cobra-model jaren geleden in een Tbird gebruikt. Omdat het de gesloten schoep had. Dat gezegd hebbende, de meeste aftermarket pompen die over de toonbank gaan, hebben dat nu toch.

#14 ·
Ik herinner me dat ik er een heb gekocht voor de teksid-build. Ik voel me beter en ben weer bezig met dingen; Ik moet een paar raketten afmaken, de rode auto afmaken, dan kan ik terug naar de Teksid-build. Lazarus klinkt verschrikkelijk; het staat op het punt van "windowing a block". :)

#17 ·
Nou, ik denk dat je gelijk hebt. Ik dacht dat ik er in 2006 een voor TurdFerguson had geĂŻnstalleerd. Ik heb hem net een sms'je gestuurd en we denken dat het een standaard Ford Tbird waterpomp was. Het geheugen wordt wazig.

#20 ·
Ik bekijk de opties voor dubbele uitlaten voor de 03 Mountaineer-swap. Ik was van plan om de Tru Bendz dubbele uitlaatpijpset met de X-Pipe te kopen.

Ik heb een paar berichten gelezen over verlies van koppel als de pijpmaat te groot is. Ik weet niet zeker of het beter voor me zou zijn om het 2,25"- of 2,5"-uitlaatsysteem te nemen.

Wat denken jullie dat het beste zou zijn voor deze setup?

2003 Aluminium Mountaineer Block
Standaard PI nokkenassen
Standaard PI koppen
Standaard PI inlaat
Kooks Long Tube Headers
2800 Stall 96' Mark VIII TC
3.27 Achteras (3.73 Versnellingen worden volgend jaar geĂŻnstalleerd)

#21 ·
Ten eerste, ik ben er niet van op de hoogte dat Kooks iets anders aanbiedt dan de 3/4 lengte voor $900,00 zonder hardware.

Voor volledige lengte zou je een set Mustang headers moeten aanpassen.

Ik ben onzeker over enig verlies van koppel als gevolg van veranderingen in de pijpdiameter. Heck, alleen al het verliezen van die fabrieksuitlaat en het vervangen door de try bendz zou dat ding flink wakker moeten schudden.

Mijn 'seat of the pants' dyno las 25 extra pk met de 2,5" tru dual kit en x pipe met de npi motor.

Alleen al door de versnellingsbak te veranderen naar 3,73:1, trac lock en een j-mod en converter toe te voegen, leidde ons tot drie grote scheuren in de firewall. Dat alleen al vertelt me dat de koppelafgifte serieus is verbeterd.

#22 ·
Vraag over de thermostaathuis voor de PI-wissel.

De hoek van de behuizing op de 2002 Mountaineer-motor is anders dan op de 1994 Tbird Tstat-behuizing. Ik zou de 94 Tbird-behuizing op de nieuwe PI-motor gebruiken, zodat de hoek hetzelfde zou zijn, maar het lijkt erop dat de lip aan de onderkant van de 94 Tstat-behuizing niet zo diep is als die van de 02'-motor. Daarom, wanneer u de 94 Tstat-behuizing op de 02'-aluminium crossover zet, wordt de o-ringafdichting niet volledig samengedrukt.

Is er een andere Tstat-behuizing die werkt met de 02-motor en die in dezelfde richting is gehoekt als de standaard 94 Tbird-motor? Ik heb al naar de 02-04 Mustangs gekeken en het lijkt erop dat ze hetzelfde onderdeelnummer delen als de Mountaineer.

#24 ·
Ik ontdekte dat ze de Tstat-behuizing op de Thunderbirds voor het jaar 96/97 hebben veranderd. Dit is degene die nodig is om te werken met de 02 aluminium crossover voor de PI-inlaat.

De Tstat-behuizing van het jaar 96/97 heeft dezelfde hoek als de Tbirds van het jaar 94/95, maar de lip aan de onderkant is anders voor de O-ring. Bovendien zijn er 2 afstandhouders en flensbouten die anders zijn voor het jaar 96/97. Je hebt deze hardware nodig om het goed te laten werken.

#25 ·
Heeft iemand een vermindering van de prestaties ervaren na een PI-wissel? Ben net begonnen met het rijden van de auto en het lijkt prima te gaan in de stad, maar als je gas geeft, is er wat aarzeling in het hogere toerentalbereik boven de 3000.
Ik ben benieuwd of dit te wijten zou kunnen zijn aan het nodig hebben van een afstelling of dat het een ander probleem is.

#26 ·
Wat voor auto reed je hiervoor? Kan gewoon de vergelijking zijn tussen twee verschillende auto's.

Het vervangen van alleen een PI-inlaat op een verder NPI-motor geeft je meer vermogen boven 3k RPM, niet andersom. Voor mij in de orde van 3/10 en 3 MPH in de 1/4 mijl

Wat bedoel je met afstemmen? Aangepaste PCM-afstemming of bougies? 3.08 versnellingen zijn misschien niet de beste match voor een PI-motor. Aan de andere kant gebruiken basis Crown Vics 2.73's. Ik gruwel nog steeds bij de gedachte daaraan.

Al

#27 ·
Wat voor auto reed je hiervoor? Het kan gewoon de vergelijking zijn tussen twee verschillende auto's.

Het wisselen van alleen een PI-inlaat op een verder NPI-motor geeft je meer vermogen boven de 3k RPM, niet andersom. Voor mij was het 3/10 en 3 MPH in de 1/4 mijl

Wat bedoel je met tune? Custom PCM tune, of bougies? 3.08 tandwielen zijn misschien niet de beste match voor een PI-motor. Aan de andere kant gebruiken basis Crown Vics 2.73's. Ik huiver nog steeds bij de gedachte daaraan.

Al
Het is dezelfde auto, ik heb een complete PI-motor uit een Mercury Mountaineer uit 2002 ingebouwd. Ik heb de hele motor gereviseerd met nieuwe zuigerveren/lagers/kleppen. Ik heb ook een set Kooks headers en een true dual uitlaatsysteem gemonteerd. De auto heeft momenteel een 3.27 achteras. Na dit alles lijkt de auto iets minder vermogen te hebben dan in volledig standaard uitvoering.

Het lijkt mij dat de auto te arm loopt, dus te veel lucht of te weinig brandstof. Ik probeer erachter te komen of het een afstemmingsprobleem is op de PCM of dat het een probleem kan zijn met iets anders, zoals een:
MAF-sensor
Gasrespons sensor
EGR
Brandstofpomp
Brandstoffilter
Injectoren