Hallo allemaal,
Ik heb een paar vragen over het omwisselen van de motor van de Ford Explorer/Mercury Mountaineer uit 2002/2003. Laat het me weten als je onjuiste informatie in deze post ziet, dan zal ik deze post dienovereenkomstig bijwerken. Ik wil eerst alle informatie die ik heb gevonden verzamelen en daarna zal ik vervolgvragen stellen.
Na mijn onderzoek ontdekte ik dat de modeljaren 2002 en 2003 van de Ford Explorer de gemakkelijkste 4.6 2v PI Explorer-motoren zijn om in een Thunderbird uit 1994/1995 te wisselen, omdat ze geen elektronische gasklep gebruiken, terwijl de modeljaren 2004/2005 van de Explorer dit wel doen, wat ze minder wenselijk maakt bij het wisselen in een Thunderbird. Het belangrijkste voordeel van het gebruik van de Explorer-motor ten opzichte van het wisselen van een 1999-2004 Mustang GT-motor is dat de Explorer-motorblokken van aluminium zijn gemaakt, terwijl de Mustang GT-motorblokken van staal zijn gemaakt. Gemiddeld klinkt het alsof de Explorer-motor ongeveer 80 lbs. lichter is dan de Mustang-motor, wat de handling en acceleratie verbetert door gewichtsvermindering van de voorkant. Qua prestaties lijken de Explorer- en Mustang GT PI-motoren identiek te zijn. Ik las in andere berichten dat de reden dat de Mustang GT af fabriek een hoger vermogen kreeg, was omdat hij een agressievere afstelling had en een echt dubbel uitlaatsysteem dat minder restrictief was in vergelijking met de Explorer.
Om de wissel naar een 2002/2003 Explorer PI-motor te voltooien, zijn er een paar aanpassingen nodig om alles correct aan te sluiten op een 1994/1995 Thunderbird.
Dit is een lijst met de onderdelen die nodig zijn van een 1996/1997 Thunderbird:
De rest van de onderdelen kan opnieuw worden gebruikt of vervangen van de 1994/1995 Thunderbird 4.6 2v SOHC Non-PI-motor:
Er zijn een paar onderdelen die verdere discussie vereisen om enkele van de moeilijkheden en nuances van deze motorwissel te identificeren.
Inlaatspruitstuk
Er lijken een paar verschillende discussies te zijn over de koelvloeistofpoort en de temperatuursensorlocatie voor het Explorer- en Mustang GT-inlaatspruitstuk. Het belangrijkste verschil tussen het PI-inlaatspruitstuk en het niet-PI-inlaatspruitstuk bij het aanpassen ervan aan een Thunderbird is dat de Thunderbird 2 temperatuursensoren heeft. Dit veroorzaakt een probleem omdat zowel het Mustang GT- als het Explorer-inlaatspruitstuk slechts één locatie hebben voor een temperatuursensor. Sommige mensen hebben geprobeerd een T-stuk te gebruiken om beide sensoren te gebruiken, maar deze methode geeft een verkeerde meting aan de temperatuurmeter op het dashboard. De oplossing voor dit probleem is om een gat te boren aan de achterkant van het inlaatspruitstuk aan de bestuurderskant om de 2e EEC-temperatuursensor op de Thunderbird te kunnen gebruiken. Op sommige inlaatspruitstukken voor de Explorer en de Mustang GT zit een pijpnippel op de aluminium crossover die kan worden geboord en getapt om deze 2e temperatuursensor te passen, maar het is niet duidelijk welke modeljaren dit bijgewerkte ontwerp hadden.
Uitlaatspruitstuk
De bestaande uitlaatspruitstukken van de 1994/1995 Thunderbird werken met de 2002/2003 Explorer/Mountaineer-motor.
Carter
De 2002/2003 Explorer/Mountaineer en de 1999 – 2004 Mustang GT-carter passen niet bij de 1994/1995 Thunderbird K-Member. Omdat de carter interfereert, is het noodzakelijk om een 1994/1995 Thunderbird-carter te gebruiken.
Ook moet de olie opnamebuis overeenkomen met de stijl van de carter. Daarom moet je de bestaande 1994/1995 Thunderbird olie opnamebuis gebruiken in combinatie met de carter. De MN12 k-member is zo ontworpen dat alleen de oliecarter en de opname van de Thunderbird werken. Het is de enige die de k-member vrijmaakt, en de MN12 opnamebuis is de enige die werkt met de MN12 carter.
Brandstofleidingen
De 1994/1995 Thunderbird brandstofleidingen komen samen met het inlaatspruitstuk waar de gasklep zich bevindt op de nieuwe 2002/2003 Explorer/Mountaineer-motor. Daarom komen ze niet goed overeen met de nieuwe brandstofrail. Je kunt ze terugbuigen of nieuwe brandstofleidingen kopen. De brandstofleidingen gaan van de brandstofrail naar de brandstoffilterlocatie onder de deur aan de passagierskant. Dit is ook een goed moment om het brandstoffilter te vervangen.
Motorsteunen
Het is een goed idee om de standaard motorsteunen te vervangen door massieve rubberen. Er zijn 2 versies die werken met de 2002/2003 Explorer/Mountaineer. De 5.0 motorsteunen of de 4.6 motorsteunen. De 4.6 Motorsteunen zorgen ervoor dat de motor iets hoger komt te zitten. De 5.0 Motorsteunen zorgen ervoor dat de nieuwe motor dichter bij de standaardhoogte van de originele motor komt te zitten. Het is niet nodig om de motorsteunen te vervangen om de nieuwe motor erin te zetten, tenzij ze ernstig versleten zijn. Afhankelijk van waar het 2002/2003 Explorer/Mountaineer-blok is vervaardigd, moeten de motorsteunen mogelijk worden geslepen om te passen. De standaard 4.6 2v die in de Thunderbirds in 1994/1995 zat, werden gemaakt in de Romeo Plant. Sommige van de 2002/2003 Explorer/Mountaineer 4.6 2v-motoren werden echter gemaakt in de Windsor Pant. De motoren die in de Windsor-fabriek werden geproduceerd, hebben extra webben die kunnen interfereren met de motorsteunen op de 1994/1995 Thunderbird. Als dit het geval is, moeten de motorsteunen worden aangepast.
Koppelomvormer
Terwijl de motor uit de auto is, is het een goed moment om de koppelomvormer te vervangen door een betere. De Lincoln Mark VIII of de 2003 Mercury Marauder koppelomvormer werken. De standaard Thunderbird koppelomvormer heeft een blokkeersnelheid van 2300 RPM, terwijl de standaard Lincoln Mark VIII en Mustang GT koppelomvormers een blokkeersnelheid hebben van 2700 RPM. De Mercury Marauder en Mustang Mach 1 koppelomvormers kunnen ook worden gebruikt en hebben de hoogste standaard blokkeersnelheid van 2800 RPM.
Mercury Marauder koppelomvormer P/N: F63HSHD
Flexplaat
De flexplaat op de 2002/2003 Explorer/Mountaineer is voor een ander boutpatroon koppelomvormer dan de koppelomvormer op de standaard 1994/1995 Thunderbird met een 4r70w transmissie.
EEC Tuning
Het is niet vereist om de PCM af te stellen om de motor te laten starten, maar het wordt aanbevolen. De auto moet kunnen rijden met een standaard afstelling. De rijeigenschappen en prestaties worden echter verbeterd door een aangepaste afstelling te krijgen.
Distributiedeksels
De 2002/2003 Explorer/Mountaineer voorkant distributiedeksel werkt niet omdat het de locatie van de stuurbekrachtigingspomp verandert.
De 1996/1997 Thunderbird werkt niet met de 2002/2003 Explorer/Mountaineer omdat een van de distributiedekselbouten niet overeenkomt.
Je hebt een 1994/1995 Thunderbird 4.6 V8 voorkant distributiedeksel nodig of een SOHC 4.6L v8 voorkant distributiedeksel gemaakt in 94/95 zolang het gietnummer linksboven begint met "F3AE"
Daarom is het noodzakelijk om een 1994/1995 Thunderbird voorkant distributiedeksel te gebruiken met de 2002/2003 Explorer/Mountaineer-motor. Dit distributiedeksel komt perfect overeen met de nieuwe motor en houdt de stuurbekrachtigingspomp op dezelfde locatie als de standaard 1994/1995 motor.
Gebruik een 2002/2003 Explorer multiriem met het 1994/1995 distributiedeksel.
Pakkingen
De volgende pakkingen moeten worden vervangen.
1) Distributiedekselpakkingen - Er zijn er 3 van en moeten worden vervangen, aangezien ze gemakkelijk kunnen scheuren bij het wisselen.
2) Carterpakking - Denk eraan om hem correct vast te draaien.
3) Distributiedeksel krukasafdichting - Dit is de rubberen afdichting die zich in het distributiedeksel bevindt en rond de krukas zit die uitsteekt aan de voorkant van het blok.
4) Olie filter adapter pakking - De oliefilter en de onderste radiatorslang staan in een andere hoek op de 02+ explorer-blokken, dus wissel je adapter over.
5) Kleppendekselpakkingen
6) Inlaatspruitstukpakkingen
7) Koppelomvormer borgmoeren - Gemaakt van een zacht metaal en moet worden vervangen bij het uitvoeren van een motorwissel.
Motor kabelboom elektrische bedrading
Het is noodzakelijk om de kabelboom te hebben voor de nieuwe motor die je in de auto gaat plaatsen. Sommige van de connectortypes kunnen verschillend zijn, waardoor je de bestaande connectoren op de 1994/1995 kabelboom moet verwisselen met de nieuwe. Alle draden worden overgezet, maar de draadkleuren kunnen per jaar verschillen. Gebruik bedradingsschema's om ervoor te zorgen dat alle draden op de juiste locatie zijn aangesloten. Sommige van de pigtail-connectoren op de 1994/1995 kabelboom moeten mogelijk ook worden verlengd.
De 1996/1997 Thunderbird kabelboom gebruikt veel van dezelfde connectoren en draadlengtes als de 2002/2003 Explorer/Mountaineer. De 1996-1998 Thunderbird kabelboom kan echter niet worden verwisseld in de 1994/1995 Thunderbird kabelboom omdat de hoofdaansluitconnectoren verschillend zijn. Voor deze wissel zou de PCM moeten worden gewijzigd in een 1996/1997 Thunderbird PCM.
Als je de thunderbird-sensoren gebruikt, is de enige Explorer/Mountaineer-connector die je nodig hebt de IAC. De rest van de thunderbird-sensoren kan hetzelfde blijven en nog steeds werken met de Explorer/Mountaineer-motor. Sommige van de draden moeten echter mogelijk worden verlengd als de connector de sensor niet bereikt.
IAC (Idle Air Control) Klep
Gebruik de 1999-2002 IAC-klep van de Explorer/Mountaineer-motor en de bijbehorende connector van de Explorer/Mountaineer-kabelboom. Verlenging is niet nodig, verwissel gewoon de connectoren.
Thunderbird wit/blauw en rood
Explorer wit/blauw en paars/wit
TPS (gaskleppositiesensor)
1994/1995 Thunderbird gebruikt dezelfde draden en connector als de 2002/2003 Explorer/Mountaineer, maar de draden moeten in de meeste gevallen worden verlengd.
EGR (Exhaust Gas Recirculation) Flow Sensor
De 1994/1995 Thunderbird gebruikt dezelfde draadkleuren als de 2002/2003 Explorer/Mountaineer.
De connector voor de EGR Flow-sensor is echter specifiek voor de 2002/2003 Explorer/Mountaineer. Deze connector moet worden verwijderd van de Explorer/Mountaineer-kabelboom en worden aangesloten op de bestaande 1994/1995 Thunderbird-kabelboom. Verlenging is niet nodig, verwissel gewoon de connectoren.
EGR (Exhaust Gas Recirculation) VacuĂĽmregelaar
1994/1995 Thunderbird gebruikt dezelfde draden en connector als de 2002/2003 Explorer/Mountaineer, maar de draden moeten in de meeste gevallen worden verlengd.
EEC (Electronic Engine Control) Motortemperatuur
Thunderbird groen/rood en grijs/rood
Explorer groen/geel en bruin/rood
Ik heb een paar vragen over het omwisselen van de motor van de Ford Explorer/Mercury Mountaineer uit 2002/2003. Laat het me weten als je onjuiste informatie in deze post ziet, dan zal ik deze post dienovereenkomstig bijwerken. Ik wil eerst alle informatie die ik heb gevonden verzamelen en daarna zal ik vervolgvragen stellen.
Na mijn onderzoek ontdekte ik dat de modeljaren 2002 en 2003 van de Ford Explorer de gemakkelijkste 4.6 2v PI Explorer-motoren zijn om in een Thunderbird uit 1994/1995 te wisselen, omdat ze geen elektronische gasklep gebruiken, terwijl de modeljaren 2004/2005 van de Explorer dit wel doen, wat ze minder wenselijk maakt bij het wisselen in een Thunderbird. Het belangrijkste voordeel van het gebruik van de Explorer-motor ten opzichte van het wisselen van een 1999-2004 Mustang GT-motor is dat de Explorer-motorblokken van aluminium zijn gemaakt, terwijl de Mustang GT-motorblokken van staal zijn gemaakt. Gemiddeld klinkt het alsof de Explorer-motor ongeveer 80 lbs. lichter is dan de Mustang-motor, wat de handling en acceleratie verbetert door gewichtsvermindering van de voorkant. Qua prestaties lijken de Explorer- en Mustang GT PI-motoren identiek te zijn. Ik las in andere berichten dat de reden dat de Mustang GT af fabriek een hoger vermogen kreeg, was omdat hij een agressievere afstelling had en een echt dubbel uitlaatsysteem dat minder restrictief was in vergelijking met de Explorer.
Om de wissel naar een 2002/2003 Explorer PI-motor te voltooien, zijn er een paar aanpassingen nodig om alles correct aan te sluiten op een 1994/1995 Thunderbird.
Dit is een lijst met de onderdelen die nodig zijn van een 1996/1997 Thunderbird:
- Brandstofrail met een brandstofdruksensor (FPR)
- Brandstofleidingen
- Gaskabel
- Gaskabelbeugel
- Dynamobeugel
De rest van de onderdelen kan opnieuw worden gebruikt of vervangen van de 1994/1995 Thunderbird 4.6 2v SOHC Non-PI-motor:
- Voorste distributiedekselpakking F1AZ-6020-A
- Voorste distributiedekselpakking F1AZ-6020-B
- Voorste distributiedekselpakking F1AZ-6020-C
- Voorste krukasafdichting voor in de voorklep F5AZ-6700-A
- Carterpakking F4AZ-6710-A
- Olie filter adapter pakking F6AZ-6840-BA
- Koppelomvormer moeren Verpakking van 4 378941-S441 of MM-169-H
- Kleppendekselpakkingen F1AZ6584A, F1AZ6584B, F6AZ6584AA, F6AZ6584BA
- Uitlaatspruitstukpakking YC2Z9448CA
- Thermostaatbehuizing O-Ring F1VY8255A
- Brandstofinjector O-ringen 19238128
- Olie opnamebuis O-Ring
- Zuurstofsensoren
- Distributiedeksel
- Kleppendeksels
- Harmonische balancier
- Carter
- Olie opnamebuis
- Oliepeilstok
- Bobinepakketten
- Bougies
- Bougiekabels
- Standaard 19lb brandstofinjectoren
- A/C-compressor
- Dynamo
- Stuurbekrachtigingspomp
- Olie filter adapter
- Uitlaatspruitstukken
- Cruise control kabel
Er zijn een paar onderdelen die verdere discussie vereisen om enkele van de moeilijkheden en nuances van deze motorwissel te identificeren.
Inlaatspruitstuk
Er lijken een paar verschillende discussies te zijn over de koelvloeistofpoort en de temperatuursensorlocatie voor het Explorer- en Mustang GT-inlaatspruitstuk. Het belangrijkste verschil tussen het PI-inlaatspruitstuk en het niet-PI-inlaatspruitstuk bij het aanpassen ervan aan een Thunderbird is dat de Thunderbird 2 temperatuursensoren heeft. Dit veroorzaakt een probleem omdat zowel het Mustang GT- als het Explorer-inlaatspruitstuk slechts één locatie hebben voor een temperatuursensor. Sommige mensen hebben geprobeerd een T-stuk te gebruiken om beide sensoren te gebruiken, maar deze methode geeft een verkeerde meting aan de temperatuurmeter op het dashboard. De oplossing voor dit probleem is om een gat te boren aan de achterkant van het inlaatspruitstuk aan de bestuurderskant om de 2e EEC-temperatuursensor op de Thunderbird te kunnen gebruiken. Op sommige inlaatspruitstukken voor de Explorer en de Mustang GT zit een pijpnippel op de aluminium crossover die kan worden geboord en getapt om deze 2e temperatuursensor te passen, maar het is niet duidelijk welke modeljaren dit bijgewerkte ontwerp hadden.
Uitlaatspruitstuk
De bestaande uitlaatspruitstukken van de 1994/1995 Thunderbird werken met de 2002/2003 Explorer/Mountaineer-motor.
Carter
De 2002/2003 Explorer/Mountaineer en de 1999 – 2004 Mustang GT-carter passen niet bij de 1994/1995 Thunderbird K-Member. Omdat de carter interfereert, is het noodzakelijk om een 1994/1995 Thunderbird-carter te gebruiken.
Ook moet de olie opnamebuis overeenkomen met de stijl van de carter. Daarom moet je de bestaande 1994/1995 Thunderbird olie opnamebuis gebruiken in combinatie met de carter. De MN12 k-member is zo ontworpen dat alleen de oliecarter en de opname van de Thunderbird werken. Het is de enige die de k-member vrijmaakt, en de MN12 opnamebuis is de enige die werkt met de MN12 carter.
Brandstofleidingen
De 1994/1995 Thunderbird brandstofleidingen komen samen met het inlaatspruitstuk waar de gasklep zich bevindt op de nieuwe 2002/2003 Explorer/Mountaineer-motor. Daarom komen ze niet goed overeen met de nieuwe brandstofrail. Je kunt ze terugbuigen of nieuwe brandstofleidingen kopen. De brandstofleidingen gaan van de brandstofrail naar de brandstoffilterlocatie onder de deur aan de passagierskant. Dit is ook een goed moment om het brandstoffilter te vervangen.
Motorsteunen
Het is een goed idee om de standaard motorsteunen te vervangen door massieve rubberen. Er zijn 2 versies die werken met de 2002/2003 Explorer/Mountaineer. De 5.0 motorsteunen of de 4.6 motorsteunen. De 4.6 Motorsteunen zorgen ervoor dat de motor iets hoger komt te zitten. De 5.0 Motorsteunen zorgen ervoor dat de nieuwe motor dichter bij de standaardhoogte van de originele motor komt te zitten. Het is niet nodig om de motorsteunen te vervangen om de nieuwe motor erin te zetten, tenzij ze ernstig versleten zijn. Afhankelijk van waar het 2002/2003 Explorer/Mountaineer-blok is vervaardigd, moeten de motorsteunen mogelijk worden geslepen om te passen. De standaard 4.6 2v die in de Thunderbirds in 1994/1995 zat, werden gemaakt in de Romeo Plant. Sommige van de 2002/2003 Explorer/Mountaineer 4.6 2v-motoren werden echter gemaakt in de Windsor Pant. De motoren die in de Windsor-fabriek werden geproduceerd, hebben extra webben die kunnen interfereren met de motorsteunen op de 1994/1995 Thunderbird. Als dit het geval is, moeten de motorsteunen worden aangepast.
Koppelomvormer
Terwijl de motor uit de auto is, is het een goed moment om de koppelomvormer te vervangen door een betere. De Lincoln Mark VIII of de 2003 Mercury Marauder koppelomvormer werken. De standaard Thunderbird koppelomvormer heeft een blokkeersnelheid van 2300 RPM, terwijl de standaard Lincoln Mark VIII en Mustang GT koppelomvormers een blokkeersnelheid hebben van 2700 RPM. De Mercury Marauder en Mustang Mach 1 koppelomvormers kunnen ook worden gebruikt en hebben de hoogste standaard blokkeersnelheid van 2800 RPM.
Mercury Marauder koppelomvormer P/N: F63HSHD
Flexplaat
De flexplaat op de 2002/2003 Explorer/Mountaineer is voor een ander boutpatroon koppelomvormer dan de koppelomvormer op de standaard 1994/1995 Thunderbird met een 4r70w transmissie.
EEC Tuning
Het is niet vereist om de PCM af te stellen om de motor te laten starten, maar het wordt aanbevolen. De auto moet kunnen rijden met een standaard afstelling. De rijeigenschappen en prestaties worden echter verbeterd door een aangepaste afstelling te krijgen.
Distributiedeksels
De 2002/2003 Explorer/Mountaineer voorkant distributiedeksel werkt niet omdat het de locatie van de stuurbekrachtigingspomp verandert.
De 1996/1997 Thunderbird werkt niet met de 2002/2003 Explorer/Mountaineer omdat een van de distributiedekselbouten niet overeenkomt.
Je hebt een 1994/1995 Thunderbird 4.6 V8 voorkant distributiedeksel nodig of een SOHC 4.6L v8 voorkant distributiedeksel gemaakt in 94/95 zolang het gietnummer linksboven begint met "F3AE"
Daarom is het noodzakelijk om een 1994/1995 Thunderbird voorkant distributiedeksel te gebruiken met de 2002/2003 Explorer/Mountaineer-motor. Dit distributiedeksel komt perfect overeen met de nieuwe motor en houdt de stuurbekrachtigingspomp op dezelfde locatie als de standaard 1994/1995 motor.
Gebruik een 2002/2003 Explorer multiriem met het 1994/1995 distributiedeksel.
Pakkingen
De volgende pakkingen moeten worden vervangen.
1) Distributiedekselpakkingen - Er zijn er 3 van en moeten worden vervangen, aangezien ze gemakkelijk kunnen scheuren bij het wisselen.
2) Carterpakking - Denk eraan om hem correct vast te draaien.
3) Distributiedeksel krukasafdichting - Dit is de rubberen afdichting die zich in het distributiedeksel bevindt en rond de krukas zit die uitsteekt aan de voorkant van het blok.
4) Olie filter adapter pakking - De oliefilter en de onderste radiatorslang staan in een andere hoek op de 02+ explorer-blokken, dus wissel je adapter over.
5) Kleppendekselpakkingen
6) Inlaatspruitstukpakkingen
7) Koppelomvormer borgmoeren - Gemaakt van een zacht metaal en moet worden vervangen bij het uitvoeren van een motorwissel.
Motor kabelboom elektrische bedrading
Het is noodzakelijk om de kabelboom te hebben voor de nieuwe motor die je in de auto gaat plaatsen. Sommige van de connectortypes kunnen verschillend zijn, waardoor je de bestaande connectoren op de 1994/1995 kabelboom moet verwisselen met de nieuwe. Alle draden worden overgezet, maar de draadkleuren kunnen per jaar verschillen. Gebruik bedradingsschema's om ervoor te zorgen dat alle draden op de juiste locatie zijn aangesloten. Sommige van de pigtail-connectoren op de 1994/1995 kabelboom moeten mogelijk ook worden verlengd.
De 1996/1997 Thunderbird kabelboom gebruikt veel van dezelfde connectoren en draadlengtes als de 2002/2003 Explorer/Mountaineer. De 1996-1998 Thunderbird kabelboom kan echter niet worden verwisseld in de 1994/1995 Thunderbird kabelboom omdat de hoofdaansluitconnectoren verschillend zijn. Voor deze wissel zou de PCM moeten worden gewijzigd in een 1996/1997 Thunderbird PCM.
Als je de thunderbird-sensoren gebruikt, is de enige Explorer/Mountaineer-connector die je nodig hebt de IAC. De rest van de thunderbird-sensoren kan hetzelfde blijven en nog steeds werken met de Explorer/Mountaineer-motor. Sommige van de draden moeten echter mogelijk worden verlengd als de connector de sensor niet bereikt.
IAC (Idle Air Control) Klep
Gebruik de 1999-2002 IAC-klep van de Explorer/Mountaineer-motor en de bijbehorende connector van de Explorer/Mountaineer-kabelboom. Verlenging is niet nodig, verwissel gewoon de connectoren.
Thunderbird wit/blauw en rood
Explorer wit/blauw en paars/wit
TPS (gaskleppositiesensor)
1994/1995 Thunderbird gebruikt dezelfde draden en connector als de 2002/2003 Explorer/Mountaineer, maar de draden moeten in de meeste gevallen worden verlengd.
EGR (Exhaust Gas Recirculation) Flow Sensor
De 1994/1995 Thunderbird gebruikt dezelfde draadkleuren als de 2002/2003 Explorer/Mountaineer.
De connector voor de EGR Flow-sensor is echter specifiek voor de 2002/2003 Explorer/Mountaineer. Deze connector moet worden verwijderd van de Explorer/Mountaineer-kabelboom en worden aangesloten op de bestaande 1994/1995 Thunderbird-kabelboom. Verlenging is niet nodig, verwissel gewoon de connectoren.
EGR (Exhaust Gas Recirculation) VacuĂĽmregelaar
1994/1995 Thunderbird gebruikt dezelfde draden en connector als de 2002/2003 Explorer/Mountaineer, maar de draden moeten in de meeste gevallen worden verlengd.
EEC (Electronic Engine Control) Motortemperatuur
Thunderbird groen/rood en grijs/rood
Explorer groen/geel en bruin/rood