TCCoA Forums banner
21 - 40 of 48 Posts
Zoals ik in de OP al zei, ben ik een complete herbouw aan het doen en ALLE andere onderdelen behalve de linker onderarm zijn de echte Supreme-onderdelen, inclusief beide bovenarmen. Dit ene onderdeel is de vertraging. Er moet altijd wel iets zijn, nietwaar? :mad:
Ah, ik was vergeten dat je de onderste arm nodig hebt. Amazon heeft ze vermeld als Supreme, maar de foto's komen niet overeen.

edit: Ik begrijp nu wat je zegt.
Ik heb daadwerkelijk gezocht op Amazon, en ze hebben de CMK80053 niet.
Nou, sh1t. .. Ik heb een paar dagen geleden een bestelling geplaatst voor 17 items bij RA. Wordt verzonden in 4 dozen vanuit aparte magazijnen, maar ik klaag niet over $35 aan verzendkosten voor $1200 aan ophangingsonderdelen. Meestal originele GM-dealeronderdelen, maar ik moest een paar keuzes maken voor verouderde / stopgezette OEM-onderdelen. De stabilisatorstang-eindverbindingen bijvoorbeeld... Ik ben erin geslaagd OEM te vinden voor één kant, maar de andere kant wordt een ACDelco-onderdeel. We zullen zien hoe groot het verschil is tussen het AC- en het GM-onderdeel voordat ik $200 uitgeef aan een set Whiteline-eindverbindingen .. 🤔

Uiteindelijk klinkt het alsof je een goede deal hebt gekregen voor de onderdelen die je hebt ontvangen, met één uitzondering van een vervangen onderdeel door de leverancier.

Discussion starter · #23 ·
Sorry, ik denk dat ik nog aan het bewerken was terwijl jullie aan het antwoorden waren. Mijn definitieve bewerking staat op de vorige pagina van de thread. Kortom, Amazon verkoopt ook het verkeerde onderdeel, zonder het te weten.

Discussion starter · #24 ·
Uiteindelijk klinkt het alsof je een goede deal hebt gekregen voor de onderdelen die je hebt ontvangen, met uitzondering van een door de leverancier vervangen onderdeel.
Ik kan niets zeggen over GM- of ACDelco-onderdelen. Ik weet alleen van dit ene probleem met Mevotech.

Maar ja, ik ben blij met de prijzen en ik zou helemaal blij zijn met alle ophangingsonderdelen als het niet voor de fratsen van Mevotech was. Dit heeft een spaak in mijn revisie gestoken. Ik zit in de wacht, en mijn auto heeft deze revisie dringend nodig. Het is erg... echt erg... zoals enorm massaal speling op het stuur en slap wielstijl slecht. De wegen en het weer in Zuid-Texas maken ophangingsonderdelen snel kapot. Ik heb het te lang laten liggen, en dat is mijn schuld.
Ik moet deze auto voor eind maart laten keuren! Als de inspecteur niet zoals de laatste paar jaar in mijn auto stapt en alleen de lichten, ruitenwissers, enz. controleert, dan komt het goed. Als ze willen instappen en de remmen willen controleren en ermee willen rijden, ben ik waarschijnlijk de pineut.
Ik zou gewoon de kosten van dit onderdeel kunnen betalen, het installeren en klaar zijn totdat ik het echte Supreme-onderdeel in handen krijg. Maar het principe van de zaak, het irriteert me, en ik weiger om te buigen en het van Mevotech te accepteren.

Ik heb ook wat vloermatten besteld bij RA, waar ik minder enthousiast over ben. Ik zal die headsup in een ander draadje plaatsen, voor het geval iemand overweegt om Dash Designs vloermatten te bestellen. :rolleyes:

Ik kan met de delco-onderdelen praten; het zijn de oude raybestos-onderdelen; ze hebben ze in de jaren 10 opgekocht. Ik gebruik 2 sets, en samen hebben ze 200k mijl erop zitten, zonder problemen. Degene die ik heb, hebben blauwe hoezen en vetnippels overal. Het zijn de enige stabilisatorstangen die ik heb gemonteerd en die niet binnen een jaar rammelden, lol.

• Like
Reactions: Kidd-7
Niet iedereen zal het ermee eens zijn, maar ik koop de meeste van mijn draagarmen bij autozone omdat hun garantie en algemene klantenservice goed zijn. Als de bussen er slecht uitzien of de hoezen kapot gaan, geven ze me gewoon nieuwe. Aangezien we geen Motorcraft meer kunnen krijgen. Dit lijkt me het slimste.
Ik heb eerder deze week een set Napa LCAs opgehaald die Mevotech Supremes lijken te zijn. De armen zijn gestempeld met "MS" en kwamen in een zak met "MS" overal erop. Napa p/n NCP 2605753 en NCP 2605754.

Ze kostten meer dan ik wilde betalen, ja. Maar na maandenlang te hebben geprobeerd een smeerbare en onderhoudbare optie te vinden, ben ik het zat om te zoeken. Beide zijden hebben smeernippels en de blauwe hoezen. Ze lijken ook onderhoudbare kogelgewrichten te hebben. En ze hebben een levenslange garantie.

Beide zaten ook in dozen met stof erop uit 1997.

Je kunt geluk hebben door naar je lokale onderdelenmagazijnen te gaan en te vragen of je hun voorraad kunt zien. Zorg ervoor dat ze de stoffigste doos van de plank voor je pakken.

Grog, voor het geval je je afvroeg, ik heb ze gekregen van het Middlebrook Pike magazijn. 😆

Discussion starter · #27 ·
Ik heb een set Napa LCAs opgehaald die Mevotech Supremes lijken te zijn
Yep, staat zelfs Mevotech in de garantie PDF download op de site van Napa. :)

Napa site foto's zijn van de arm die ik steeds van RA krijg. Mevotech heeft de blauwe laarzen Zerked foto's van deze arm van hun site verwijderd nadat ik ze een e-mail had gestuurd, dus misschien heeft iemand mijn e-mails gelezen, hoewel ze nooit hebben gereageerd en de telefoniste zei dat ze ze nergens kon vinden. Nogmaals, de valse beweringen van smeerbaar en gesinterd lager blijven tot op de dag van vandaag ongewijzigd, dus misschien hebben ze mijn e-mails niet gelezen of alleen op een deel ervan gelet: CMK80053
En ze hebben ze niet veranderd, zelfs niet nadat hun eigen technische ondersteuningsmedewerker met wie ik aan de telefoon sprak, toegaf dat het verkeerd was. sheesh...

Ik zal Napa in gedachten houden, maar ik heb minder dan $30 per stuk betaald bij RA plus een paar dollar verzendkosten en belasting (totale kosten gedeeld door het aantal onderdelen uit hetzelfde magazijn), dus $73 + belasting van Napa is een moeilijke pil om te slikken voor dit ene onderdeel. :(

Ja, zelfs Mevotech staat in de garantie-pdf die te downloaden is op de site van Napa. :)

De foto's op de site van Napa zijn van de arm die ik steeds van RA krijg toegestuurd. Mevotech heeft de blauwe, met vetnippels voorziene foto's van deze arm van hun site verwijderd nadat ik hen een e-mail had gestuurd, dus misschien heeft iemand mijn e-mails gelezen, hoewel ze nooit hebben gereageerd en de dame aan de telefoon zei dat ze ze nergens kon vinden. Aan de andere kant zijn de valse beweringen over smeerbare en gesinterde lagers tot op de dag van vandaag onveranderd gebleven, dus misschien hebben ze mijn e-mails niet gelezen of alleen op een deel ervan gelet: Onderdeel - Mevotech
pff...

Ik zal Napa in gedachten houden, maar ik betaalde minder dan $30 per stuk bij RA plus een paar dollar verzendkosten en belasting (totale kosten gedeeld door het aantal onderdelen uit hetzelfde magazijn), dus $73 + belasting van Napa is een bittere pil om te slikken voor dit ene onderdeel. :(
Het is een bittere pil, maar ik kon ze lokaal krijgen met een levenslange garantie. Dat is de troost, of zo blijf ik mezelf vertellen. In werkelijkheid had ik negen maanden geleden, toen ik de auto kocht, de knoop door moeten hakken in plaats van het uit te stellen omdat de auto (en dat is nog steeds zo) goed reed.

O'Reilly had ze ook voor ongeveer $65 per stuk, maar nu vermeldt hun website niet eens meer draagarmen voor onze auto's. Het magazijn hier kon niet eens een onderdeelnummer ervan opvragen, hoewel ik durf te wedden dat ze nog steeds daar achter in de schappen liggen. Zij moeten ook de memo hebben gekregen.

BEWERKT: Dat neem ik terug. Ze hebben ze verplaatst onder de kop "Draagarmen & Componenten".

Je kunt geluk hebben door naar je lokale onderdelenmagazijnen te gaan en te vragen of je hun voorraad mag bekijken. Zorg ervoor dat ze de meest stoffige doos van de plank voor je pakken.
Je hebt geluk gehad. Het vinden van oude voorraadonderdelen is niet meer gemakkelijk!

Zo heb ik ook de oude Dorman UCAs voor mijn Cougar gevonden. Het waren oude voorraadonderdelen van Advanceauto en moeten uit de jaren 90 komen. Ik werkte daar destijds en het kostte me weken van vallen en opstaan om ze te vinden.... Als je ze nog kunt vinden, hebben de oude Dorman-UCAs oversized kogelgewrichten en rubberen hoezen, en zien er sterker uit dan de originele Ford-exemplaren. Ik betwijfel of er nog veel zijn. Los daarvan heb ik waarschijnlijk ook een van de laatste sets NOS Monroe Reflex voorschokdempers, die ik een paar jaar geleden op eBay heb gevonden.

Je hebt geluk gehad. Het vinden van oude voorraadonderdelen is niet meer gemakkelijk!

Zo heb ik ook de oude Dorman UCAs voor mijn Cougar gevonden. Het waren oude voorraad van Advanceauto en moeten uit de jaren 90 komen. Ik werkte daar destijds en het kostte me weken van vallen en opstaan om ze te vinden.... Als je ze nog kunt vinden, hebben de oude Dorman-UCAs oversized kogelgewrichten en rubberen hoezen, en zien er sterker uit dan de originele Ford-exemplaren. Ik betwijfel of er nog veel van zijn. Los daarvan heb ik waarschijnlijk ook een van de laatste sets NOS Monroe Reflex voorschokdempers, die ik een paar jaar geleden op eBay heb gevonden.
Oh, dat weet ik, vandaar dat ik erop ben gesprongen. De volgende stap is het vinden van een set AC Delco Gold-draagarmen met het onderhoudbare kogelgewricht. Voorlopig voldoen de Mevotech Supremes.

Discussion starter · #31 ·
Minder dan 24 uur later heeft RA gereageerd op de e-mail die ik naar service@rockauto.com stuurde.

Ze hebben een support ticketnummer aangemaakt en gezegd dat ik het verkeerde onderdeel kan retourneren voor een terugbetaling. Echter, toen ik naar mijn besteloverzichtspagina ging, zag ik dat er geen wijziging is van mijn garantie label naar een normale retourzending, wat aangeeft dat het kan worden geretourneerd als een verkeerd verpakt artikel (opnieuw), dus ik zal zien hoe dat uitpakt. Hopelijk verwijzen ze naar het support ticket en accepteren ze het inderdaad als verkeerd verpakt (of doen ze gewoon geen moeite om onderscheid te maken tussen de twee retourredenen en betalen ze het terug, ongeacht, volgens hun e-mailinstructie).

Ze zeiden ook dat ze contact opnemen met hun magazijnen om te zien of iemand de echte (oudere versie) Supreme CMK80053 heeft.

Ik zal de thread updaten naarmate de saga zich voortzet...

Ik weet niet of je de ophangingsonderdelen van Summit Racing voor je 96 T-Bird hebt gecontroleerd, maar ik heb de onderste linker draagarm van Mevotech gevonden, maar ik weet niet of het echt de Supreme is of niet. Helaas zou het pas eind april verzonden worden. Ik had dat probleem met Summit Racing, toen ik de twee bovenste draagarmen van AC Delco Gold had besteld en ze steeds weer in backorder kwamen. Uiteindelijk heb ik die bestelling geannuleerd, omdat ik ongeveer twee maanden had gewacht en mijn 94 Bird op de oprit moest wachten op onderdelen. Ik kwam er toevallig achter dat Summit Racing ProForged (onderdeel van de Holley-onderdelenfamilie) bovenste draagarmen had en ik deed wat onderzoek en ontdekte dat ze niet slecht waren en bestelde ze. Ze kwamen in ongeveer een week binnen en werden geïnstalleerd. De dozen waarin ze zaten, waren stoffig aan de buitenkant, dus ze lagen al lange tijd op de onderdelenplank. Mijn monteur zei dat ze er goed uitzagen en langer zouden meegaan dan ik (ik ben 63). Helaas toont Summit de ProForged onderste draagarmen niet en ze worden ook niet getoond op de ProForged website. Misschien zijn ze verkrijgbaar via een andere leverancier. Ik had ook stabilisatorstang-eindverbindingen nodig en de AC Delco-exemplaren waren op dat moment niet beschikbaar, dus ik heb ze uiteindelijk via Super Coupe Performance gekregen. Super Coupe heeft de ophangingsonderdelen wel beschikbaar, maar ze zijn duur. Ik had Bill gevraagd welk merk ze zijn en hij wilde het niet zeggen. We hebben hem in ieder geval om onderdelen te krijgen als alle andere mogelijkheden uitgeput zijn.

Summit Racing toont TRW onderste draagarmen voor je Bird.

Ik heb overwogen om onderdelen te bestellen bij RockAuto, maar mijn gevoel zei me altijd van niet. De extreme hoofdpijn die je met hen hebt ervaren, heeft mijn gevoel bevestigd en ik zal niet bij hen bestellen. Ik gebruik hun "catalogus" om onderdeelnummers op te zoeken voor andere leveranciers. Ik hoop dat je het onderdeel kunt vinden dat je nodig hebt om de reparaties aan je auto te voltooien.

Discussion starter · #33 ·
RA nam contact met me op en zei dat geen van hun magazijnen de juiste (echte Supreme) arm heeft. Ze namen contact op met Mevotech en kregen hetzelfde verhaal te horen als Mevotech mij rechtstreeks vertelde. RA erkende hun catalogusfout, dus veranderden ze mijn retourtype van "defect" naar "catalogusfout" en zeiden dat ik de arm kon retourneren voor een volledige terugbetaling.

Dus, dat is het. Neem niet de moeite om de CMK80053 Mevotech-arm van RA te bestellen, want u zult vrijwel zeker de nieuwe/inferieure versie ontvangen met een niet-smeerbaar poly-lager.
En u zult geluk hebben als u andere echte Supreme-onderdelen (blauwe hoes, smeerbaar gesinterd lager) krijgt, met name de CMK80055-arm, aangezien Mevotech me vertelde dat de enige manier om deze eerdere/echte Supreme-armen te krijgen, is om verkopers met NOS op voorraad te vinden.
Ik had gewoon geluk dat RA de NOS rechterarm had. Voor zover ik weet, heb ik misschien de laatste die ze hadden gescoord.

Ik heb overwogen om onderdelen te bestellen bij RockAuto, maar mijn gevoel zei me altijd om het niet te doen. Het zien van de extreme hoofdpijn die je met hen hebt ervaren, heeft mijn gevoel bevestigd en ik zal niet bij hen bestellen. Ik gebruik hun "catalogus" om onderdeelnummers op te zoeken die ik voor andere leveranciers kan gebruiken.
Uiteindelijk geef ik RA niet de schuld, aangezien ze erop vertrouwden dat Mevotech hen nauwkeurige informatie zou geven. De foto's, die ze inmiddels hebben verwijderd, waren identiek aan wat Mevotech op hun eigen website had. Ook zijn de dozen met de echte Supreme en de nep (nieuwe versie) Supreme armen identiek, dus je kunt aan de dozen niet zien welke erin zit.
Ik betwijfel of een grote leverancier elke doos die hij ontvangt opent en vergelijkt met de specificaties die hij van de fabrikant heeft gekregen, vooral drop-shippers zoals RA, die eigenlijk geen magazijnen bezitten. Denk aan het enorme aantal onderdelen waarmee ze te maken hebben.

Dat gezegd hebbende, RA en Mevotech hebben nog steeds de onjuiste specificaties op hun websites staan. De arm staat nog steeds vermeld als smeerbaar met een gesinterd lager. Goede hemel. :rolleyes:

Nou ja, RA biedt tenminste aan om het juiste te doen. Ik ben verrast dat ze zo snel (beide keren) via e-mail reageerden. Het zou helpen als ze online chat- of telefonische ondersteuning hadden voor deze problemen (tenzij ze zich in een callcenter in India bevinden), maar als ze problemen blijven behandelen via e-mail zoals ze in dit geval hebben gedaan, werkt dat prima voor mij.

Ik zal deze arm terugsturen naar RA en op zoek gaan naar een goede vervanging (elk merk).

Ik weet niet of je de ophangingsonderdelen van Summit Racing voor je 96 T-Bird hebt gecontroleerd, maar ik vond de Mevotech onderste linker draagarm, maar weet niet of het echt de Supreme is of niet.
Ik zag dat ze de Mevotech hadden terwijl ik prijzen aan het vergelijken was, maar mijn totale kosten met RA zouden aanzienlijk lager uitvallen, dus ik ging met RA. Ik zal contact met hen opnemen en kijken of ze er ogen op kunnen zetten om te zien welke versie ze hebben.

Discussion starter · #34 ·
Update:

Mijn terugkeer naar RA verliep soepel. Ze hebben me volledig terugbetaald (d.w.z. inclusief originele verzendkosten en belastingen) 6 uur nadat ze de arm hadden ontvangen.

Summit Racing vertelde me dat ze rechtstreeks van fabrikanten verzenden, dus ze zullen geen NOS hebben.

Ik heb verschillende andere leveranciers bevraagd en zal kijken of ik meer geluk heb met een van hen. Sommigen van hen vermelden het aantal op voorraad op hun sites, maar of dat betekent dat ze het onderdeel daadwerkelijk op voorraad hebben of in plaats daarvan zaken doen zoals Summit Racing, is mij op het moment van schrijven onbekend.

Je zult waarschijnlijk onderdelenwinkels en magazijnen moeten bezoeken om ze te vinden. Wat zuigt.

Iemand hier moet zijn CAD-vaardigheden inzetten en een buizenset armen creëren die een gemeenschappelijke inpersbare kogelgewricht gebruiken. Ik zou het doen, maar mijn computerkennis sterft bij alles wat ingewikkelder is dan Forscan.

Ergens heb ik een versie die op twee 360k floppies draait, lol. Ik had een klant die het gebruikte om bladmuziek te maken, lol.

• Like
Reactions: Vicinity
Ik had zeer vergelijkbare problemen die ik heb gedocumenteerd in mijn sc build thread. Bestelde de AC Delco armen van Summit, na 10 maanden kreeg ik een set opnieuw verpakte Delphi verzegelde draagarmen. Wat minder had gekost als ik direct had gekocht. Summit gaf een volledige terugbetaling zonder vragen te stellen en bood uitvoerig zijn excuses aan. Toen probeerde ik een set Moog K-serie te kopen. Ook daar geen succes, alleen veel verkeerd gemarkeerde R-series. Toen kocht ik de Mevotech Supreme armen van Rockauto en had ik hetzelfde probleem met de onderste draagarm. Ik heb er nooit aan gedacht om Mevotech hierover te contacteren. Ik bracht het probleem ter sprake bij Rockauto en ze waren het erover eens dat het een verkeerde verpakking van de fabrikant moest zijn. Ze stuurden een vervanging en die was correct, dus ik dacht dat het een eenmalig probleem was. Ik vind het jammer dat dit niet het geval is, maar dat Mevotech in feite maar één lijn maakt en deze twee keer verpakt of erger nog, de economische kwaliteit afschaft, ze in premium dozen verpakt en de economische lijn voor ons chassis stopzet. Gelukkig verdwijnen mijn problemen met de onderste draagarmen en de veerstangen dit jaar voor altijd met de AJE subframes met hun opnieuw ontworpen echte onderste A-arm.

Discussion starter · #39 ·
Ik heb eerder deze week een set Napa LCAs opgehaald die Mevotech Supremes lijken te zijn. De armen zijn gestempeld met "MS" en werden geleverd in een zak met "MS" erop gestempeld. Napa onderdeelnummer NCP 2605753 en NCP 2605754.
Napa heeft hun site bijgewerkt en de foto's van de arm met blauwe schoen en smeernippel verwijderd. Ze zeggen echter nog steeds dat er een smeernippel is inbegrepen. Ziet dit er voor iemand smeerbaar uit? NCP 2605753

Napa is dus waarschijnlijk geen optie meer. Ik zal rechtstreeks de lokale Napa-winkels bellen (ik ben in de buurt van Houston, dus er zouden er een paar moeten zijn), maar ik heb er geen hoop op dat ze een lang vergeten NOS hebben liggen. Je hebt geluk gehad met je recente vondst.

Ik heb hetzelfde opgemerkt op de pagina's van veel verkopers. De foto's zijn van de nieuwe versie, maar ze zeggen nog steeds dat het smeerbaar is, net als de eigen website van Mevotech nog steeds zegt. Sommige verkopers hebben hun foto's nog niet eens bijgewerkt om de waarheid weer te geven. sheesh

Een aantal verkopers heeft me dezelfde boodschap teruggegeven: ze zijn drop shippers en hebben geen onderdelen op voorraad die ze fysiek kunnen controleren. Ik geef nog niet op, maar de kans om er een te vinden ziet er somber uit.

21 - 40 of 48 Posts