Ik sta op het punt om een complete revisie van de voorkant van mijn '96 Bird te doen en ik heb elk onderdeel in de Mevotech Supreme-versie besteld bij RockAuto.
Alle juiste onderdelen zijn verzonden en zijn zoals verwacht, behalve één: de onderste linkerarm.
Wat ik ontving was een niet-smeerbare, zwarte boot-versie, verzegeld in een plastic zak die geen "MS" op de zak heeft en de arm is niet in reliëf met "MS" zoals de rechterarm.
Het kwam aan in een Supreme-doos, dus ik dacht dat iemand een snelle truc had uitgehaald en de economy (OEM-versie) terugstuurde naar RockAuto en het Supreme-onderdeel behield.
Volgens zowel de websites van RockAuto als Mevotech zou deze arm, net als de andere Supreme-onderdelen, de blauwe/betere boot, een smeernippel en een gesinterd lager moeten hebben.
Ik stuurde de arm terug en kreeg een vervanging, van een ander magazijn/locatie, en het onderdeel is van hetzelfde type als de eerste; zwarte boot, geen smeernippel.
Ik e-mailde Mevotech support met foto's van de verzegelde zak, de Supreme-doos, de zwarte boot en de niet-smeerbare eindkap, en liet hen weten dat er mogelijk een probleem is aan hun kant in de distributie.
Geen reactie, dus stuurde ik die e-mail 4 dagen later door naar een ander e-mailadres van hen. Geen reactie, dus belde ik ze nadat ik ELLF dagen had gewacht en kreeg eindelijk antwoord, wat me niet erg verraste.
Een agent deed wat onderzoek en belde me terug. Hij zei dat ze deze serie onderdelen aan het uitfaseren zijn, vanwege lage verkoopvolumes en dat ze anders zijn begonnen met het produceren van het onderdeel en deze nieuwe (lees goedkope) versie hebben verzonden, en de enige reden dat ik de juiste rechterarm ontving, is omdat RockAuto nog oude voorraad had.
Ik wees erop dat de website van Mevotech duidelijk vermeldt dat beide Supreme-armen voorgevuld zijn met vet, de smeernippel hebben en gesinterde lagers hebben, en dat ik hetzelfde bedrag voor beide armen heb betaald. Hij zei dat dit niet langer het geval is met de armversie die ik ontving. Het heeft een poly-lager en is uiteraard niet smeerbaar.
Ik zei: "Dus, ik heb betaald voor een Supreme-onderdeel en kreeg een economy-onderdeel." Hij beweerde dat er een verschil is in de gieting (ik neem aan dat hij verwijst naar corrosiebestendigheid), maar gaf toe dat vrijwel al het andere eraan de economy/OEM-versie is. Hij zei dat hun website hun fout was, iemand van de catalogusafdeling heeft de pagina niet gewijzigd. Hij deed geen aanbod om het prijsverschil terug te betalen vanwege hun fout (leugen). Ik ga dat nastreven, want ze zouden hiervoor moeten betalen.
Zoals je weet, kun je geen contact opnemen met RockAuto buiten hun geautomatiseerde systeem, en Mevotech heeft lang genoeg getreuzeld, zodat het enige wat RA nu toestaat, een garantie-retour is - en het is nog geen 30 dagen geleden dat ik mijn vervanging van RA ontving. Het aanvragen van een andere vervanging is uiteraard zinloos, aangezien ze me gewoon dezelfde nep Supreme-arm zouden sturen, aangezien dat is wat Mevotech al geruime tijd aan al hun distributeurs levert.
Dus, **** Mevotech voor het niet de moeite nemen om hun website te corrigeren (ze maken dit andere onderdeel al lange tijd), het niet aanbieden om het prijsverschil terug te betalen vanwege hun fout, en **** RA voor hun niet-bestaande support waar je niemand kunt contacteren als er zulke dingen misgaan.
De enige manier om nog een echt Supreme-onderdeel te krijgen, tenminste de onderste voorste linkerarm, is als je NOS kunt vinden, ergens anders dan RA, zoals op eBay.
Ik moet ervan uitgaan dat het hetzelfde is voor alle Mevotech-onderdelen die in onze auto's passen, dus je kunt verwachten dat je andere Supreme-onderdelen krijgt en in plaats daarvan de goedkopere onderdelen krijgt.
Vraag verkopers voor aankoop om hun Mevotech-onderdelen te bekijken om er zeker van te zijn dat ze je daadwerkelijk verkopen waar je voor betaalt!
Dat kun je natuurlijk niet met RA doen, en RA-drones lezen geen retournotities, waar ik duidelijk uitlegde dat het VERKEERDE onderdeel een zwarte boot en geen smeernippel heeft. Ze hebben niet in de vervangende doos gekeken om er zeker van te zijn dat het een blauwe boot met smeernippel was voordat ze het naar me stuurden.
Waarom zou iemand in godsnaam twee verschillende armen op hetzelfde voertuig willen voor een dagelijkse bestuurder?? FFS. Ik wilde de betere onderdelen overal, in de hoop dat ze langer zouden meegaan.
Dus nu moet ik ofwel dit verkeerde onderdeel in de auto installeren en ermee rijden terwijl ik probeer een ECHTE Supreme te vinden, of proberen dit nep Supreme-onderdeel te verkopen, waarschijnlijk voor minder dan ik heb betaald, en niet doorgaan met de reparaties totdat ik erin slaag het juiste onderdeel te vinden.
Het is de eerste en laatste keer dat ik Mevotech-**** koop. RockAuto was vroeger beter, maar deze ergerlijke tijdverspilling doet me erover nadenken om ook geen zaken meer met hen te doen.
Oh, en de reden dat ik voor Mevotech koos? Ik heb wat **** Moog/TRW-onderdelen gehad die voortijdig faalden, daarom keek ik elders, en ik had goede recensies over Mevotech gelezen.
De zoektocht naar fatsoenlijke onderdelen en fatsoenlijke onderdelenbedrijven gaat door, maar we raken door de opties voor deze oude auto's heen. Ik neem aan dat ik mijn Bird toch wel een van deze dagen ga verkopen, of hem in ieder geval ga demonteren, maar voorlopig is het nog steeds een DD, dus ik moet hem repareren.
Alle juiste onderdelen zijn verzonden en zijn zoals verwacht, behalve één: de onderste linkerarm.
Wat ik ontving was een niet-smeerbare, zwarte boot-versie, verzegeld in een plastic zak die geen "MS" op de zak heeft en de arm is niet in reliëf met "MS" zoals de rechterarm.
Het kwam aan in een Supreme-doos, dus ik dacht dat iemand een snelle truc had uitgehaald en de economy (OEM-versie) terugstuurde naar RockAuto en het Supreme-onderdeel behield.
Volgens zowel de websites van RockAuto als Mevotech zou deze arm, net als de andere Supreme-onderdelen, de blauwe/betere boot, een smeernippel en een gesinterd lager moeten hebben.
Ik stuurde de arm terug en kreeg een vervanging, van een ander magazijn/locatie, en het onderdeel is van hetzelfde type als de eerste; zwarte boot, geen smeernippel.
Ik e-mailde Mevotech support met foto's van de verzegelde zak, de Supreme-doos, de zwarte boot en de niet-smeerbare eindkap, en liet hen weten dat er mogelijk een probleem is aan hun kant in de distributie.
Geen reactie, dus stuurde ik die e-mail 4 dagen later door naar een ander e-mailadres van hen. Geen reactie, dus belde ik ze nadat ik ELLF dagen had gewacht en kreeg eindelijk antwoord, wat me niet erg verraste.
Een agent deed wat onderzoek en belde me terug. Hij zei dat ze deze serie onderdelen aan het uitfaseren zijn, vanwege lage verkoopvolumes en dat ze anders zijn begonnen met het produceren van het onderdeel en deze nieuwe (lees goedkope) versie hebben verzonden, en de enige reden dat ik de juiste rechterarm ontving, is omdat RockAuto nog oude voorraad had.
Ik wees erop dat de website van Mevotech duidelijk vermeldt dat beide Supreme-armen voorgevuld zijn met vet, de smeernippel hebben en gesinterde lagers hebben, en dat ik hetzelfde bedrag voor beide armen heb betaald. Hij zei dat dit niet langer het geval is met de armversie die ik ontving. Het heeft een poly-lager en is uiteraard niet smeerbaar.
Ik zei: "Dus, ik heb betaald voor een Supreme-onderdeel en kreeg een economy-onderdeel." Hij beweerde dat er een verschil is in de gieting (ik neem aan dat hij verwijst naar corrosiebestendigheid), maar gaf toe dat vrijwel al het andere eraan de economy/OEM-versie is. Hij zei dat hun website hun fout was, iemand van de catalogusafdeling heeft de pagina niet gewijzigd. Hij deed geen aanbod om het prijsverschil terug te betalen vanwege hun fout (leugen). Ik ga dat nastreven, want ze zouden hiervoor moeten betalen.
Zoals je weet, kun je geen contact opnemen met RockAuto buiten hun geautomatiseerde systeem, en Mevotech heeft lang genoeg getreuzeld, zodat het enige wat RA nu toestaat, een garantie-retour is - en het is nog geen 30 dagen geleden dat ik mijn vervanging van RA ontving. Het aanvragen van een andere vervanging is uiteraard zinloos, aangezien ze me gewoon dezelfde nep Supreme-arm zouden sturen, aangezien dat is wat Mevotech al geruime tijd aan al hun distributeurs levert.
Dus, **** Mevotech voor het niet de moeite nemen om hun website te corrigeren (ze maken dit andere onderdeel al lange tijd), het niet aanbieden om het prijsverschil terug te betalen vanwege hun fout, en **** RA voor hun niet-bestaande support waar je niemand kunt contacteren als er zulke dingen misgaan.
De enige manier om nog een echt Supreme-onderdeel te krijgen, tenminste de onderste voorste linkerarm, is als je NOS kunt vinden, ergens anders dan RA, zoals op eBay.
Ik moet ervan uitgaan dat het hetzelfde is voor alle Mevotech-onderdelen die in onze auto's passen, dus je kunt verwachten dat je andere Supreme-onderdelen krijgt en in plaats daarvan de goedkopere onderdelen krijgt.
Vraag verkopers voor aankoop om hun Mevotech-onderdelen te bekijken om er zeker van te zijn dat ze je daadwerkelijk verkopen waar je voor betaalt!
Dat kun je natuurlijk niet met RA doen, en RA-drones lezen geen retournotities, waar ik duidelijk uitlegde dat het VERKEERDE onderdeel een zwarte boot en geen smeernippel heeft. Ze hebben niet in de vervangende doos gekeken om er zeker van te zijn dat het een blauwe boot met smeernippel was voordat ze het naar me stuurden.
Waarom zou iemand in godsnaam twee verschillende armen op hetzelfde voertuig willen voor een dagelijkse bestuurder?? FFS. Ik wilde de betere onderdelen overal, in de hoop dat ze langer zouden meegaan.
Dus nu moet ik ofwel dit verkeerde onderdeel in de auto installeren en ermee rijden terwijl ik probeer een ECHTE Supreme te vinden, of proberen dit nep Supreme-onderdeel te verkopen, waarschijnlijk voor minder dan ik heb betaald, en niet doorgaan met de reparaties totdat ik erin slaag het juiste onderdeel te vinden.
Het is de eerste en laatste keer dat ik Mevotech-**** koop. RockAuto was vroeger beter, maar deze ergerlijke tijdverspilling doet me erover nadenken om ook geen zaken meer met hen te doen.
Oh, en de reden dat ik voor Mevotech koos? Ik heb wat **** Moog/TRW-onderdelen gehad die voortijdig faalden, daarom keek ik elders, en ik had goede recensies over Mevotech gelezen.
De zoektocht naar fatsoenlijke onderdelen en fatsoenlijke onderdelenbedrijven gaat door, maar we raken door de opties voor deze oude auto's heen. Ik neem aan dat ik mijn Bird toch wel een van deze dagen ga verkopen, of hem in ieder geval ga demonteren, maar voorlopig is het nog steeds een DD, dus ik moet hem repareren.